پارچ مخلوط کن را چگونه تهیه و تعویض کنیم؟

پارچ مخلوط کن

فهرست مطالب

پارچ مخلوط کن و روشهای تمیز کردن و تعویض آن

یکی از مهمترین وسایل برقی در آشپزخانه ، مخلوط کن است. مطمئنا برای آماده‌سازی انواع دسرها، نوشیدنی‌ها، اسموتی و مخلوط کردن غذا به این وسیله مهم نیاز پیدا خواهید کرد. این دستگاه قطعات و تجهیزات مختلفی دارد. ممکن است کارایی و اجزای مخلوط کن در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. پارچ مخلوط کن یکی از مهمترین بخش‌ها هنگام خرید این محصول است. باید دقت کنید که جنس پارچ و اندازه آن مناسب باشد. به‌علاوه، محصولی را انتخاب کنید که در صورت بروز خرابی یا نقص فنی قطعات آن در بازار موجود باشد و بتوانید با خرید قطعه یا تعمیر دوباره از آن استفاده کنید. در این قسمت در سایت آی اند مارکت انواع مخلوط کن و مشکلاتی که درحین استفاده با آن مواجه می‌شوید را توضیح خواهیم داد.


انواع مخلوط کن

علیرغم اینکه دستور پخت مواد غذایی به گذشته شباهت دارد اما سبک و تجهیزات آشپزی مدرن بسیار تغییر کرده است. به‌علاوه، امروزه اکثر بانوان در بیرون از خانه مشغول کار هستند و فرصت بسیار کمتری برای آشپزی دارند. همین امر استفاده از تجهیزات مختلف در آشپزی را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

بدون شک اصلی‌ترین دستگاه در هر آشپزخانه، مخلوط کن است. به‌راحتی می‌توانید انواع گوشت، سبزی و مواد مختلف برای پخت غذا را با یکدیگر ترکیب کنید. هنگام درست کردن انواع نوشیدنی‌ها و دسرها مخلوط کن می‌تواند مانند یک دستیار حرفه‌ای به شما کمک کند.

مخلوط کن در چندین دسته مختلف ساخته و عرضه می‌شود. هر یک از این مدل‌ها عملکرد و تجهیزات ویژه‌ای دارند. برای انتخاب آن‌ها باید به نیاز اصلی خود توجه کنید؛ زیرا ظرفیت پارچ مخلوط کن در برخی نمونه‌ها کم است و تنها برای آماده‌سازی یک شیرموز معمولی کاربرد دارند. اگر می‌خواهید کارهای پیچیده‌تری درحین آشپزی انجام دهید پس در انتخاب مخلوط کن بیشتر دقت کنید.

  • مخلوط کن معمولی: قیمت این محصول در حد معمولی و متوسط بوده و برای کارهای معمولی مثل درست کرد شیرموز، دسرهای ساده و مخلوط کردن برخی مواد برای پخت غذا کاربرد دارند؛ اما برای انجام کارهای پیچیده در حین آشپزی مانند مخلوط کردن سوپ‌ها گرم و خرد کردن و مخلوط کردن میوه‌های سالم انتخاب مناسبی نخواهند بود.
  • مخلوط کن پریمیوم: محدوده قیمت این مدل‌ها بالاتر است؛ اما باتوجه به عملکرد و کارایی بی‌نظیر این مخلوط‌ کن‌ها، قیمت منصفانه به‌نظر می‌رسد. برای آماده‌سازی سوپ‌های گرم به‌راحتی می‌توانید به این محصول اعتماد کنید. مهمترین مزیت مخلوط کن پریمیوم وجود هیتر و سیستم حرارتی است که به شما امکان می‌دهد که مواد خرد و مخلوط شده را با این دستگاه بپزید. به عبارت ساده این محصول نوعی سوپ ساز حرفه‌ای است و می‌تواند سوپ شمارا گرم نگه دارد.
  • مخلوط کن شخصی: طراحی این مخلوط کن به‌صورتی است که می‌توانید به‌راحتی آن را حمل کنید. اگر می‌خواهید در سفر، در باشگاه‌های ورزشی مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و معجون‌های انرژی‌زا یا غذاهای خوشمزه آماده کنید، مطمئنا این نمونه برای شما بسیار مفید و کاربردی است؛ اما قدرت این محصولات کمی پایین بوده و ظرفیت پارچ مخلوط کن آن‌ها محدود است.

[mpalert style=”success” dismissible=””]شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: تیغه چرخ گوشت و همه چیز در مورد آنها[/mpalert]

مهمترین نکات در حین خرید مخلوط کن

 یکی از مشکلاتی که افراد در هنگام خرید با آن مواجه می‌شوند انتخاب محصول مناسب از بین برندهای مختلف است. اغلب افراد نمی‌دانند به چه نکاتی توجه کنند که پس از خرید مشکلی در استفاده از دستگاه پیش نیاید. مخلوط‌کن محصولی بسیار کاربردی است، انتخاب آن حساسیت و ریزه‌کاری‌های خاصی دارد. ما سعی می­کنیم مهمترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید را به شما آموزش دهیم.

صفحه تنظیمات مخلوط کن

در این مورد نمی‌توان دقیقا گفت که چه مدل از صفحه تنظیم کارایی بیشتری دارد. بهتراست در این مرحله بیشتر به سلیقه و نیاز خود توجه کنید؛ اما فراموش نکنید که نظافت مخلوط کن­ها دارای صفحه لمسی بسیار ساده‌تر است. برخی مدل‌های مخلوط کن دارای تنظیمات آنالوگ هستند. در این مدل‌ها برای تغییر سرعت باید کار را به‌صورت دستی و با استفاده از دکمه انجام دهید. در نتیجه، سرعت عمل و کارایی این مدل مخلوط کن­ها در مقایسه با سایر مدل‌ها کمتر است؛ اما اگر برای خرید با کمبود بودجه مواجه هستید، انتخاب مخلوط کن­ آنالوگ بد به نظر نمی‌رسد.

تنظیمات سرعت

برخی مدل‌ها دارای دو تنظیم سرعت و برخی 17 مدل تنظیم سرعت دارند. فراموش نکنید هرچه میزان تنظیم سرعت در یک دستگاه بیشتر باشد، کارایی آنها بهتر است. علاوه براین، در بخش تنظیمات برخی مخلوط کن­ها برای آماده‌سازی موارد مختلف مانند دسر، شیک، اسموتی و غیره دکمه‌های مختلفی وجود دارد. کیفیت و کارایی این مدل مخلوط کن­ها بسیار عالی است.

جنس و ظرفیت پارچ مخلوط کن

در اغلب محصولات برای ساخت پارچ مخلوط کن از شیشه یا پلاستیک استفاده می‌شود. مطمئنا پارچ پلاستیکی از نمونه‌های شیشه‌ای بهتر بوده و مقاومت بالاتری در برابر شکستگی دارند؛ اما این مدل پارچ‌ها، آلودگی و گردوغبار را به‌سرعت جذب می­کنند. به همین دلیل، پس از هر بار مصرف و قبل از مصرف باید آنها را بشویید. از نظر ظاهری پارچ‌های شیشه‌ای شیک‌تر به نظر می‌رسند؛ اما پس از پر کردن آن‌ها با مواد مختلف بسیار سنگین می‌شوند؛ و کار با آن‌ها به‌راحتی کار با پارچ‌های پلاستیکی نیست.

در هنگام خرید به دهانه پارچ توجه کنید. هرچه دهانه پارچ بازتر باشد استفاده از آن ساده‌تر خواهد بود و فراموش نکنید که پارچ‌های شیشه‌ای در مخلوط کردن مواد گرم داغ عملکرد بهتری دارند. در مورد گنجایش پارچ باید به جمعیت خانواده و نیاز خود توجه کنید. برای خانواده برای پرجمعیت بهتر است مخلوط کنی انتخاب کنید که گنجایش پارچ آن 8 نفره باشد.

توان مخلوط کن

توان اغلب مخلوط کن­های موجود در بازار در محدود 300 تا 1000 وات قرار می‌گیرد؛ اما توان بالاتر به معنی عملکرد بهتر نیست. زمانی مخلوط کن عملکرد مناسبی دارد که تمام بخش‌های آن در کنار یکدیگر مجموعه‌ای کامل و بی‌نقص ایجاد کند. توان بالا به معنی قدرت بیشتر و عملکرد سریع‌تر است. اگر جنس و گنجایش پارچ مخلوط کن، صفحه و بخش تنظیمات آن مناسب است. نمونه‌ای را انتخاب کنید که توان بالاتری دارد.

خرابی و مشکلات مخلوط کن

·         مخلوط کن روشن نمی‌شود

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد. ممکن است پریز شما آسیب دیده باشد. سیم دستگاه قطع شده باشد یا مشکلی در برقراری اتصال دکمه on/off دستگاه به وجود آمده باشد. اگر دستگاه ضربه خورد یا از دست شما به زمین بیافتد یا حتی موتور آن آسیب ببیند، هنگام روشن کردن مخلوط کن با مشکل مواجه می‌شوید.

·         مخلوط کن در حین کار خاموش می‌شود

دلیل اصلی این نقص مشکل در فرایند اورلود دستگاه است. اگر از دستگاه طولانی‌مدت استفاده کنید، مطمئنا با این مشکل روبرو خواهید شد. در مواردی که درحین کار دستگاه بسیار داغ شده و ناگهان خاموش می‌شود باید پروانه فن را تعویض کنید.

·         مواد از داخل مخلوط کن نشت می‌کند

در قسمت انتهای پارچ در هر مدل از مخلوط کن یک پیچ وجود دارد که جنس آن از پلاستیک فشرده است. این پیچ ممکن است در اثر ضربه، ساییدگی یا استفاده بیش‌ازحد خراب شود. نشت مواد به بیرون به کوپلینگ آسیب خواهد زد.

·         مواد در مخلوط کن زیاد له می‌شود

اگر با این مشکل مواجه می‌شوید، به احتمال زیاد تیغه مخلوط کن شما کند شده است. برای حل این مشکل باید تیغه را تعویض کرده یا آن را تیز کنید.

·         پارچ مخلوط کن می‌شکند

در مخلوط کن­هایی که جنس پارچ آن‌ها از شیشه است پر کردن بیش از حد پارچ یا ضربه باعث شکستن پارچ مخلوط کن می‌شود. در نمونه‌های پلاستیکی نیز ممکن است خط و خش زیاد روی پارچ شما ایجاد شده و ظاهر نامناسبی به وجود بیاورد. اگر با چنین شرایطی مواجه هستید باید پارچ مخلوط کن خود را تعویض کنید.

بهترین برندهای پارچ مخلوط کن در بازار

پارچ مخلوط کن سانیو

جنس این پارچ از نوع طلق و کاملا شفاف است. در ساخت پارچ سانیو از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده که دوام و ماندگاری آن را افزایش داده است. باید به این نکته اشاره کنیم که این پارچ تنها برای مخلوط کن سانیو مناسب است.

پارچ مخلوط کن دلونگی

جنس بدنه این محصول از پلاستیک بوده و کارهای معمولی و روزانه انتخاب مناسبی است. پارچ دلونگی ماندگاری و دوام بالایی دارد. وزن تقریبی این محصول حدود 80 گرم است.

پارچ مخلوط کن مولینکس مدل dab1

مولینکس یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات برقی آشپزخانه است. این محصول برای آماده‌سازی مقدمات پخت غذا و تهیه انواع اسموتی­ها و دسرها کاربرد دارد. پارچ مولینکس حدود 1.6 لیتر ظرفیت دارد. می‌توانید موادی مثل آب یا شکر را بدون برداشت درب پارچ به آن اضافه کنید.

پارچ مخلوط کن مولینکس ۱۲۳

در ساخت بدنه این پارچ نیز از پلاستیک استفاده شده و کاملا شفاف است. پارچ 123 ظریفت مناسبی داشته و برای استفاده روزمره انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

پارچ مخلوط کن فلر

جنس بدنه این محصول از شیشه بوده و بسیار شفاف بوده و وزن پارچ حدود 100 گرم است.

پارچ مخلوط کن ویداس

جنس این پارچ از نوع بوده و ظرفیتی حدود 1.7 لیتر دارد. اگر شما از این برند استفاده می­کنید، اما به دلایل مختلف باید پارچ مخلوط کن را تعویض کنید، خرید را از نمایندگی‌ها یا سایت‌های معتبر انجام دهید. تنها از این طریق می‌توانید محصول اصل و باکیفیت تهیه کنید.

سخن پایانی

مخلوط کن یکی از ابزار اصلی در آشپزی است. طراحی مخلوط کن­ها به‌گونه‌ای است که می‌توانید حجم مناسبی از مواد غذایی، میوه‌ها و سبزیجات را در آن مخلوط کرده و برای پخت یا آماده‌سازی غذا استفاده کنید. جنس بدنه پارچ مخلوط کن غالبا از نوع پلاستیک و شیشه است. اگر برای آماده‌سازی و ترکیب مواد گرم از مخلوط کن استفاده می­کنید، پارچ‌های شیشه‌ای انتخاب مناسب‌تری هستند؛ اما فراموش نکنید که پارچ پلاستیکی در برابر ضربه و شکستگی مقاومت بالاتری دارد.

5/5

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *