شیر جوش استیل و مسی و تفاوت آنها

شیر جوش استیل و مسی

فهرست مطالب

شیر جوش استیل و مسی و بررسی انواع آن

بسیاری از کدبانوها یا آشپزها علاقه دارند که دستور پخت مواد غذایی مختلف را در خانه امتحان کنند. اولین گام برای موفقیت در آشپزی انتخاب و خرید ظروف و لوازم باکیفیت است. شیر جوش یکی از مهمترین وسایلی است که باید در آشپزخانه داشته باشید. شیرجوش انواع مختلفی داشته و می‌توانید برای آماده‌سازی مواد اولیه به‌منظور پخت غذاها یا کیک سازی از آن استفاده کنید. شیر جوش استیل و مسی دو نمونه بسیار پرکاربرد هستند که به دلیل کیفیت بالا در ساخت و طراحی، طعم مواد اولیه را تغییر نمی‌دهند. اگر نمی‌دانید که چرا وجود شیر جوش در آشپزخانه ضروری است و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد، در ادامه با ما همراه باشید.


شیر جوش چگونه قابلمه‌ای است؟

قابلمه‌های شیر جوش معمولا ظروف گردی هستند که از موادی مانند مس، آلومینیوم، چدن و استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند. پایه این قابلمه‌ها ضخیم است. ضخامت بالای پایه موجب می‌شود که دما به‌صورت کاملا یکنواخت در ظرف پخش شود. ارتفاع دیواره قابلمه‌های شیر جوش نسبتا بالا است. دلیل اصلی طراحی ویژه دیواره‌های شیر جوش این است که برای گرم کردن شیر با پدیده سرریز شدن مواجه نشویم یا برای بخارپز کردن سبزیجات و تخم‌مرغ بتوانیم آب بیشتری به آن اضافه کنید.

 دسته‌های بلند یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت در طراحی انواع مختلف قابلمه‌های شیر جوش است. طراحی منحصربه‌فرد دسته‌های برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید در هر فاصله از شعله اجاق، پخت مواد غذایی موجود در قابلمه را کنترل و مدیریت کنید.

شیر جوش استیل و مسی مقاوم‌ترین و بهترین انتخاب برای خرید این نمونه قابلمه‌ها هستند. شیر جوش مسی بسیار محکم بوده، رسانای بسیار خوبی برای گرما است؛ و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. قابلمه‌های استیل نیز در برابر انواع مایعات مقاوم هستند. به‌راحتی می‌توانید برای گرم کردن یا بخارپز کردن انواع مواد و سبزیجات از آنها کمک بگیرید. دوام بالایی دارند. به همین دلیل قیمت شیر جوش استیل یا مسی در مقایسه با نمونه‌های دیگر بالاتر است.

 اگر با کمبود بودجه مواجه هستید و می‌خواهید یک شیر جوش مناسب بخرید، خرید نمونه آلومینیومی بهترین گزینه خواهد بود. برای ساخت قسمت درونی شیر جوش­های آلومینیومی از روکش نچسب استفاده شده و سطح بیرونی نیز لعاب‌دار و کاملا صیقلی است. به همین دلیل، با مشکلاتی از جمله خط و خش روی بدنه یا تغیر طعم مواد روبرو نخواهید شد.

از قابلمه‌های شیر جوش می‌توانید بر روی هر نوع اجاق یا شعله‌ای استفاده کنید. برای انتخاب قابلمه دارای اندازه مناسب باید به تعداد اعضای خانواده و اندازه شعله اجاق خود توجه کنید. قابلمه‌های شیر جوش علاوه‌بر تنوع جنس و اندازه در دو نوع درب دار و بدون درب تولید می‌شوند.

اگر از این قابلمه‌ها برای آماده‌سازی انواع سس‌ها استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که شیر جوش­های درب دار بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. جنس درب‌های این نمونه قابلمه‌ها معمولا از استیل ضدزنگ یا پیرکس ساخته می‌شود. هر دو درب دارای کیفیت و ماندگاری بالایی هستند. انتخاب شیر جوش استیل و مسی دارای درب پیرکس به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به باز و بسته کردن درب ظرف مرحله آماده‌سازی مواد را مدیریت کنید.

اجرای مختلف قابلمه شیر جوش

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان اجزای شیر جوش را به سه دسته مختلف تقسیم کرد. به‌جز قسمت درپوش بقیه اجزا در تمام قابلمه‌های شیرجوش مشترک است. تفاوت اصلی آنها در نوع جنس و کیفیت قابلمه است.

  • درپوش: همه شیر جوش­ها دارای درپوش نیستند. این درپوش‌ها دارای دو نوع استیل یا شیشه‌ای هستند. کنترل مرحله آماده‌سازی با استفاده از درپوش‌های شیشه‌ای آسان‌تر است.
  • بدنه: مهمترین بخش در طراحی و ساخت هر شیر جوش، بدنه آن است. این بخش باید به‌اندازه کافی گود بوده و ارتفاع مناسبی داشته باشد. در ساخت بدنه شیر جوش­ها از مواد مختلفی استفاده می‌شود. هریک از این مواد مزایا و معایب مختلفی دارند. برای مثال، شیر جوش آلومینیومی در مجاورت مواد اسیدی حالت خوردگی پیدا کرده و سوراخ می‌شود و مهم‌تر از همه دمای آنها به‌سرعت بالا می‌رود که کار کردن را کمی دشوار می‌کند. شیر جوش­های سرامیکی در برابر انواع خط و خش بسیار مقاوم بوده و نچسب هستند. استفاده از سرامیک موجب می‌شود که حرارت به‌صورت کاملا یکنواخت در تمام ظرف پخش شود. یکی دیگر از موادی که در ساخت بدنه استفاده می‌شود مس و استیل ضدزنگ است. مهمترین نکات که انتخاب شیر جوش استیل و مسی می‌کند: طراحی زیبا، مقاومت در برابر انواع خط و خش و دوام بالای آنها است.
  • دسته: وجود دسته در قابلمه‌های شیر جوش ضروری است. دسته‌ها از موادی ساخته می‌شود که نقطه ذوب بالایی داشته و به‌راحتی داغ نشوند. طول آنها به‌اندازه‌ای است که بتوانید از فاصله‌ای نسبتا مناسب پخت مواد در این قابلمه‌ها را کنترل کنید. بسیار محکم هستند و می‌توانند وزن ظرف و محتویات آن را تحمل کنند.

کاربرد انواع شیر جوش

  • تهیه انواع مختلف سس‌ها
  • بخارپز کردن سبزیجات
  • آب پز کردن تخم‌مرغ
  • آماده‌سازی و پخت انواع سوپ‌های خوشمزه
  • گرم گردن شیر و مواد مشابه

مزایای استفاده از قابلمه‌های شیر جوش

  • استفاده از این نمونه قابلمه‌ها برای آماده‌سازی انواع سس‌ها، بخارپز کردن سبزیجات مختلف، آب پز کردن و پخت انواع سوپ‌ها شما را از خرید ظروف مختلف بی‌نیاز می‌کند. در نتیجه، با صرفه‌جویی اقتصادی همراه است.
  • علیرغم کارایی بالا و کاربرد متنوع، فضای کمی در آشپزخانه اشغال می‌کنند.
  • سازگاری بسیار بالایی با انواع اجاق‌ها دارد. از فلزات مختلفی در ساخت آنها استفاده می‌شود. این مورد کمک می‌کند که با توجه به بودجه و نیاز خود محصول مناسب را انتخاب کرده و بخرید.
  • طراحی منحصربه‌فرد دیواره‌ها و دسته قابلمه‌های شیر جوش امکان پخت انواع سوپ‌ها و گرم کردن انواع مایعات را فراهم می‌کند. نظافت و پاک‌سازی آن بسیار آسان است.
  • استفاده از شیر جوش­های درب دار علاوه بر تسهیل فرایند پخت یا آماده‌سازی، مانع از ریختن مواد غذایی روی اجاق می‌شود.

مهمترین نکات هنگام خرید شیر جوش استیل و مسی

برای خرید شیر جوش استیل و مسی باید به موارد مختلف کنید. اولین نکته ارتفاع دیواره و میزان گودی ظرف است. اگر ارتفاع ظرف کم باشد نمی‌توانید برای آب پز کردن یا پخت سوپ به‌اندازه کافی به آن مایع اضافه کنید. در نتیجه، مرحله پخت غذا دشوارتر خواهد بود. دومین عامل درپوش این قابلمه است.

 انتخاب درپوش‌های شیشه‌ای باکیفیت بهتر است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که وقتی برای گرم کردن مایعات یا آماده‌سازی مواد از درپوش استفاده می‌کنید، مرتب به آن سر بزنید تا مطمئن شوید غذا از قابلمه سرریز نمی‌شود.

عامل دیگری که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید برند و کشور تولیدکننده قابلمه‌های شیر جوش است. ترکیه یکی از کشورهای فعال در حوزه ساخت انواع لوازم خانه آشپزخانه است. کیفیت بالای محصولات برندهای ترک موجب شده که مصرف‌کنندگان ایرانی استقبال فراوانی از این محصولات داشته باشند. شیر جوش استیل ترکیه یکی از محصولات بسیار باکیفیتی است که ماندگاری بسیار بالایی دارد. در برابر انواع خط و خش و مواد اسیدی و بازی مقاوم است. موجب تغییر رنگ و طعم مواد غذایی نمی‌شود؛ و باتوجه به کیفیت خود از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

به طراحی سطح زیرین قابلمه‌های شیر جوش استیل و مسی توجه کنید. طراحی این قسمت باید به‌گونه‌ای باشد بتوانید به‌راحتی آن را روی هر شعله‌ای قرار دهید. اگر کف ظرف کوچک باشد نمی‌توانید آن را روی هر شعله قرار دهید. اگر می‌خواهید برای شستن این ظروف از ماشین‌های ظرف‌شویی استفاده کنید باید قابلمه‌هایی را انتخاب کنید که برای این روش شستشو مناسب باشند.

به‌اندازه قابلمه توجه کنید. قابلمه باید با متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد. شیر جوش استیل کوچک برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا زوج‌های جوان مناسب است. به دسته این قابلمه‌ها دقت کنید. جنس آنها باید کاملا مقاوم به حرارت بوده و دارای ارتفاع و اندازه مناسب باشد.

از کجا می‌توان شیر جوش مناسب خرید؟

برای انتخاب و خرید قابلمه‌های شیر جوش می‌توانید به‌صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. اگر با توجه به حجم و مشغله کاری امکان خرید حضوری برای شما فراهم نیست و می‌خواهید از گزینه خرید اینترنتی استفاده کنید، در گام اول باید یک سایت معتبر پیدا کنید.

سایت و صفحه رسمی تولیدکننده اصلی بهترین انتخاب برای خرید است. به‌علاوه، دیجی کالا یکی از سایت‌های معتبر داخلی است که انواع مختلف شیر جوش­های استیل، مسی، آلومینیومی، سرامیک و غیره را در اندازه‌های مختلف و از برندهای مختلف عرضه می‌کند. می‌توانید محصولات این مجموعه را مقایسه کرده و شیر جوش مناسب را انتخاب کنید.

شیر جوش استیل دیجی کالا یکی از محصولات بسیار باکیفیتی است که خرید آن را به شما توصیه می‌کنیم. کفی این محصول از نوع آلومینیوم دوجداره بوده و کاملا نچسب است. می‌توانید برای شستن این قابلمه از ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید. در بر روی انواع اجاق یا درون فر قابل‌استفاده بوده و بدنه‌ای کاملا ضد خش دارد.

شیر جوش پارس استیل یکی از محصولات باکیفیتی است که در سایت دیجی کالا به فروش می‌رسد. این محصول دارای اندازه‌های مختلف و متنوع است. فاقد روکش تفلون بوده، به همین دلیل، هیچ نوع موادی سمی وارد سوپ یا سبزیجات شما نمی‌شود. استفاده از کفگیر چوبی یا فلزی به بدنه آن آسیب وارد نمی‌کند. می‌توانید به‌راحتی این قابلمه را با استفاده از ماشین ظرف‌شویی بشویید.

سخن پایانی

قابلمه‌های شیر جوش یکی از وسایل بسیار کاربردی در هر آشپزخانه است. این محصول از سه قسمت مختلف درپوش، بدنه و دسته تشکیل می‌شود؛ که در ساخت بدنه آن از مواد مختلفی مانند مس، استیل ضدزنگ، چدن، سرامیک و آلومینیوم استفاده می‌شود. مقاومت شیر جوش استیل و مسی در مقایسه با سایر نمونه‌ها بالاتر بوده و می‌توانند در برابر انواع خش یا مواد اسیدی و بازی مقاومت کنند. به همین دلیل از نظر قیمت نیز در محدوده بالاتری قرار دارند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *