سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی و انواع آن ها

سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

فهرست مطالب

سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

وقتی برای خرید سرویس قابلمه به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنید نمی‌دانید که از بین سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی کدام‌یک را انتخاب کنید. از تفاوت و عملکرد هر یک از این سرویس‌های قابلمه هیچ اطلاعی ندارید. سوالی که اغلب موارد با آن مواجه می‌شوید این است که بهترین مدل قابلمه چه جنسی است و چگونه می‌توانید یک قابلمه باکیفیت و بادوام انتخاب کنید؟


پیشرفت‌های تکنولوژی موجب معرفی محصولات جدید به بازار شد؛ اما تقریبا هم‌زمان با شروع شایعات در مورد سرطان‌زا بودن قابلمه‌های تفلون و تاثیر منفی آنها بر سلامت انسان، اغلب افراد به این موضوع علاقه‌مند شدند تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف سرویس‌های قابلمه، مواد بکار رفته در ساخت آنها و مزایا و معایب هر سرویس کسب کنند. برای اینکه بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید با ما همراه شوید.

انواع سرویس‌های قابلمه

سرویس‌های استیل

عمر قابلمه‌های استیل در مقایسه با سایر سرویس‌های قابلمه بالاتر است. قابلمه‌های استیل به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در مقابل انواع خط و خش مقاوم هستند. البته فراموش نکنید که برندهای اصل و باکیفیت از این ویژگی برخوردار هستند. یکی از معایب اصلی استفاده از قابلمه‌های استیل این است که احتمال سوختن یا ته گرفتن غذا با استفاده از این قابلمه‌ها بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از این مدل قابلمه‌ها بیشتر برای پخت انواع غذاهای آبدار مانند سوپ استفاده کنید.

قابلمه آلومینیومی

سرویس‌های آلومینیومی که در بین مردم با نام قابلمه‌های روحی شناخته می‌شوند، قدیمی‌ترین مدل قابلمه‌ها هستند. ممکن است در خانه مادربزرگ یا جهیزیه افراد میان‌سال فامیل نمونه‌ای از این قابلمه‌ها را دیده باشید. قابلمه‌های آلومینیومی مانند سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی مقاومت بسیار خوبی دارند؛ اما ایراد اصلی این است که نمی‌توانید برای تهیه مواد غذایی اسیدی مانند آب‌غوره، آب‌لیمو و مواد مشابه استفاده کنید. مزیت اصلی استفاده از سرویس قابلمه آلومینیومی این است که حرارت در این قابلمه‌ها به‌صورت کاملا یکنواخت پخش می‌شود.

قابلمه‌های مسی

قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین قابلمه‌های موجود در بازار از مس ساخته شده‌اند. به دلیل ظرافت و زیبایی این نمونه محصول غالبا به‌عنوان اشیاء دکوراتیو بکار می‌روند؛ اما اغلب متخصصان تغذیه استفاده از سرویس‌های مسی برای پخت و سرو غذا را در افزایش سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر می‌دانند. این قابلمه‌ها حرارت را به‌صورت کاملا یکنواخت پخش می‌کنند. در ساختار آنها علاوه بر مس از آهن نیز بکار رفته که می‌تواند در تامین آهن موردنیاز برای افراد مبتلا به فقر آهن مفید باشد.

قابلمه پیرکس

قابلمه‌های شیشه‌ای یا پیرکس بهداشتی‌ترین قابلمه‌های موجود در بازار هستند. برای تولید این نوع قابلمه‌های از کوره‌های دارای دمای بالا استفاده‌شده که موجب افزایش مقاومت این محصول می‌شود. یکی از مشکلات اصلی که هنگام استفاده از این قابلمه‌ها با آن مواجه می‌شوید مسئله شوک حرارتی است. شوک حرارتی می‌تواند موجب شکستن قابلمه شود.

قابلمه گرانیتی

سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی جدیدترین محصولات عرضه‌شده در بازار هستند. قابلمه‌های گرانیتی کاملا نچسب و ضد خش هستند. در حین پختن غذا هیچ نوع ماده سمی یا مضری وارد مواد غذایی نمی‌شود. در نتیجه، سلامت اعضای خانواده به خطر نمی‌افتد. برندهای داخلی و خارجی بسیار معتبری اقدام به تولید این محصولات نموده‌اند که می‌توانید متناسب با بودجه خود محصول ایده­آل را انتخاب کنید.

قابلمه سرامیکی

این سرویس‌ها نیز به‌تازگی و برای رفاه حال مصرف‌کنندگان به بازار عرضه‌شده‌اند. تنوع این نمونه قابلمه‌ها در مقایسه با سایر سرویس‌ها بالاتر است. این امر انتخاب آزادانه را به دنبال دارد. به‌راحتی می‌توانید این محصول را با کابینت و سایر وسایل دکوری آشپزخانه خود ست کنید.

قابلمه‌های سرامیکی مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شوینده، مواد اسیدی و بازی دارند؛ اما به نکته توجه داشته بشاید که برخورد سرویس قابلمه سرامیکی با اجسام سنگین موجب شکستن آن می‌شود. مزیت اصلی استفاده از این محصول پراکندگی یکنواخت حرارت و جلوگیری از سوختن یا ته گرفتن مواد غذایی است.

قابلمه‌های تفلون مقدمه ساخت سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

قابلمه‌های تفلون اولین نسل از قابلمه‌های مدرن هستند. سطح آنها ابتدا کاملا نچسب است اما به‌مرورزمان خاصیت نچسب بودن آنها کم می‌شود. جدا شدن لایه نچسب این نمونه قابلمه موجب ورود مواد مضر و سمی به غذای مصرفی شده که می‌تواند افراد را مستعد ابتلا به سرطان کند.

علاوه براین دوام این محصول در مقایسه با سایر قابلمه‌ها بسیار کم است. این معایب موجب شد که استفاده از مواد و فناوری‌های نوین در طراحی و ساخت قابلمه به یک ضرورت تبدیل شود. در نتیجه، زمینه برای ورود سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی به بازار فراهم شد.

قابلمه‌های چدن دارای فرایند ساخت مشابه با سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

این نمونه قابلمه‌ها دارای وزن نسبتا بالایی هستند. در دو حالت دارای لعاب و فاقد لعاب تولید و عرضه می‌شوند. نمونه‌های لعاب‌دار در مقایسه با محصولات فاقد لعاب کیفیت و محبوبیت بالاتری دارند. استفاده از این نمونه قابلمه‌ها موجب تغییر رنگ یا طعم غذا نمی‌شود.

تفاوت و شباهت سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

  • جنس قابلمه: در قابلمه‌های سرامیکی سطح درونی قابلمه از تفلون فاقد مواد مضر و سمی ساخته شده اما جنس بدنه قابلمه‌های گرانیتی ترکیبی از قابلمه‌های تفلون و سرامیکی است.
  • ایمنی: از نظر ایمنی این دو محصول کاملا مشابه بوده و از هسته فولادی بهره می‌برند. استفاده از هسته فولادی موجب شده که محصولات گرانیتی و سرامیکی از یک‌لایه بسیار مقاوم و بی‌ضرر بهره‌مند شوند. فراموش نکنید ایمنی این سرویس‌های قابلمه تا زمانی ادامه دارد که هیچ آسیبی به سطح داخلی آنها وارد نشود. استفاده از این محصولات برای پخت و آماده‌سازی انواع مواد اسیدی و بازی مجاز است.
  • تنوع محصول: تنوع محصول یکی دیگر از تفاوت‌های عمده بین سرویس قابلمه‌های گرانیتی و سرامیکی است. محصولات سرامیکی دارای تنوع رنگی بسیار بالاتری بوده و در مقایسه با نمونه‌های گرانیتی از دوم و ماندگاری بالاتری برخوردار هستند.
  • مقاومت: تفاوت اصلی سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی که در استفاده از آنها برای پخت غذا تاثیرگذار است مقاومت دمایی آنها است. محصولات سرامیکی در مقایسه با قابلمه‌های گرانیتی مقاومت دمایی کمتری دارند. به همین دلیل، نمی‌توانید از محصولات سرامیکی برای پخت مواد غذایی در دمای بالا استفاده کنید. علاوه بر این، قابلمه‌های سرامیکی بسیار شکننده‌تر از قابلمه‌های گرانیتی هستند.
  • قیمت: برند یکی از مهمترین عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت محصولات است. با این حال، نمونه اصل قابلمه‌های سرامیکی و گرانیتی از نظر قیمت نیز با یکدیگر تفاوت دارند. قیمت سرویس قابلمه سرامیکی در مقایسه با قابلمه‌های گرانیتی یا چدنی بسیار مناسب‌تر است. با توجه به کارایی و مقاومت آن می‌توان محصولات سرامیکی را جایگزین مناسبی برای قابلمه‌های چدنی یا گرانیتی دانست.

انواع سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی دیجی کالا

سایت دیجی کالای کی از معتبرترین سایت‌های داخلی است که برای رفاه حال کاربران تمام محصولات موردنیاز آنها را عرضه می‌کند لوازم و محصولات آشپزخانه یکی از محصولاتی است که در دیجی کالا به فروش می‌رسد. دیجی کالا سعی می‌کند برای آزادی عمل مشتریان خود انواع مختلف برندهای باکیفیت را عرضه کند. باکیفیت‌ترین سرویس قابلمه سرامیکی دیجی کالا عبارتند از:

سرویس قابلمه سرامیکی آلمانی

سرویس قابلمه آلمانی 15 پارچه بوده و از آلومینیوم برای ساخت بدنه داخلی این محصول استفاده‌شده است. دارای چهار قابلمه در اندازه 20، 24، 28 و 32 است. یک ماهی‌تابه تک دست سایز 28 نیز در این سرویس وجود دارد. تابه دوبل رژیمی یکی دیگر از محصولات کاربردی موجود در این سرویس قابلمه آلمانی است.

 بر روی بدنه درب‌های این سرویس نیز سوپاپ برای خروج بخار و تنظیم فشار درون ظرف وجود دارد. دو عدد دستگیره و یک پیشبند آشپزی سایر مواردی است که با خرید این سرویس قابلمه در اختیار خواهد داشت. قیمت سرویس قابلمه سرامیکی آلمانی بسیار عالی است و تنها با حدود 2 میلیون تومان می‌توانید این سرویس باکیفیت و ماندگار را تهیه کنید.

سرویس قابلمه سرامیکی atc

یکی دیگر از سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی که در سایت دیجی کالا عرضه‌شده محصولات ای تی سی است. این محصول داری کیفیت بالا بوده و 15 پارچه است. دارای چهار قابلمه با اندازه‌های مختلف، یک تابه رژیمی، یک تابه دو دسته، یک ملاقه، دو عدد دستکش و یک پیشبند است. درب‌های آن سوپاپ دار و از جنس پیرکس هستند.

 قیمت سرویس قابلمه سرامیکی atc در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها کمتر بوده اما به دلیل دوام و کیفیت بسیار بالای این محصول قیمت نهایی آن در حدود 3 میلیون تومان است. استفاده از این قابلمه موجب شده که حرارت به‌صورت کاملا یکنواخت در تمام ظرف پخش شود. در نتیجه، با سوختن یا ته گرفتن غذا مواجه نمی‌شوید.

سرویس قابلمه سرامیکی wmf

این سرویس قابلمه باکیفیت نیز محصول کشور آلمان است. این محصول 15 پارچه بوده و دارای 5 قابلمه با اندازه‌های متفاوت، ماهی‌تابه دوبل رژیمی، یک ست کفگیر و مقاله و دستکش است. درب این محصول از جنس پیرکس و مقاومت به حرارت بوده و روی آن برای کاهش فشار درون ظرف سوپاپ قرار داده شده است. زیبایی طرح و کیفیت بالای این سرویس قابلمه آلمانی موجب شده که قیمت سرویس قابلمه سرامیکی wmf در مقایسه با محصولات مشابه بالاتر باشد؛ اما کیفیت و سلامت این محصول توجیه مناسبی بری پرداخت این قیمت است.

عکس سرویس قابلمه سرامیکی

مزیت استفاده از سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی

از گذشته تا امروز استفاده از سرویس‌های قابلمه برای پخت غذا کاملا مرسوم و رایج بوده است. در ساخت قابلمه‌های قدیمی معمولا از فلزاتی مانند آلومینیوم، مس و فولاد استفاده می‌شد. پیشرفت‌های تکنولوژی موجب شده که استفاده از موادی مانند گرانیت و سرامیک نیز در ساخت ظروف آشپزخانه امکان‌پذیر باشد. از آنجا که نوع قابلمه رابطه مستقیمی باکیفیت و سلامت غذا دارد.

برای انتخاب سرویس قابلمه باید به موارد مختلفی توجه کنید. مهمترین مورد سلامت اعضای خانواده است. باید قابلمه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر طراحی زیبا، هیچ نوع ماده مضری در آن به کار نرفته باشد.: سرویس قابلمه سرامیکی و گرانیتی فاقد مواد مضر و سمی هستند. مقاومت بالایی به دما و مواد اسیدی و بازی داشته و شستشوی آنها بسیار آسان است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *