خرد کن دستی سبزی و بهترین راهنمای خرید

خرد کن دستی سبزی

فهرست مطالب

خرد کن دستی سبزی و انواع مدل‌های آن

سبزی بخش اصلی در هر وعده غذایی هستند. برای انواع سالادها، غذاهای رژیمی و غذاهای سنتی به مجموعه‌ای از سبزی‌ها مختلف نیازمند هستیم. خرد مردن سبزی مختلف زمان‌بر است و می‌تواند انرژی زیادی از شما بگیرد. مطمئنا هر بار که آشپزی کرده‌اید برای خرد کردن سبزی و پیاز با مشکل مواجه شده‌اید. یا اینکه در مهمانی‌ها برای آماده کردن سالاد و خرد کردن سبزی ضروری وقت زیادی از شما گرفته شده است. خرد کن دستی سبزی دستگاهی است که می‌توانید برای خرد کردن انواع سبزی و پیاز به آن اعتماد کنید.



کافی است سبزی موردنظر را پاک کرده و بشویید. سپس با دستگاه خرد کن دستی ظرف چند ثانیه می‌توانید سالاد خوشمزه یا حتی مقدمات آماده‌سازی یک ترشی را در اختیار داشته باشید. برای آشنایی با طرز کار این محصول و برندهای مختلف آن با ما همراه باشید.

چرا استفاده از خرد کن ضروری است؟

برای آماده‌سازی هر نوع غذا از آش‌های سنتی، قورمه‌سبزی، خورش کرفس، انواع مختلف سالادها و غذاهای رژیمی به سبزی خردشده مختلفی نیاز دارید. خرد کردن این سبزی‌ها به‌صورت دستی به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. بعلاوه، اگر بخواهید با استفاده از چاقو سبزی‌ها را خرد کنید، ممکن است به دست خود آسیب بزنید. انجام کارهای دستی با استفاده از چاقو زمان‌بر است و به انرژی بالایی نیاز دارد. در مواقعی که با محدودیت وقت مواجه هستید دردسرهای زیادی برای شما ایجاد خواهد شد.

خرد کن دستی سبزی یکی از ابزارهایی است که امکان خرد کردن انواع مختلف سبزی و میوه‌ها را در مدت‌زمان کوتاه فراهم می‌کند. تیغه‌های این دستگاه بسیار تیز است؛ اما به دلیل عدم تماس دست شما با این تیغه‌ها هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

مزایای استفاده از این دستگاه

  • نیاز شما به استفاده از وسایلی مانند چاقو و تخته را از بین می‌برد.
  • خرد کردن سبزی بودار مانند سیر و پیاز موجب بو گرفتن دست شما نمی‌شود.
  • امکان خرد کردن انواع سبزی، صیفی‌جات و میوه‌ها برای شما فراهم است.
  • به دلیل عدم نیاز به برق می‌توانید در هر فرصت و مکانی از آن استفاده کنید.
  • ایمنی دستگاه بالا است.
  • هیچ آسیبی به دست شما وارد نمی‌شود.
  • مدت‌زمان خرد کردن سبزی و میوه بسیار کاهش می‌یابد.
  • تیغه‌های دستگاه بسیار تیز هستند و در صورت کند شدن می‌توانید آنها را تعویض کرده یا سمباده بزنید.
  • شستشوی آن بسیار آسان است. ابتدا باید تیغه را جدا کرد و محفظه شیشه‌ای یا پلاستیکی را با استفاده از مایع شوینده و اسفنج بسیار نرم بشویید.

طرز استفاده دستگاه

این دستگاه دارای چند (دو تا چهار) تیغه داسی شکل است که توانایی و قدرت کافی برای خرد کردن انواع سبزی، خیار، گوجه، هویج، پیاز و میوه‌های مختلف را دارد. طرز استفاده از سبزی خرد کن دستی بسیار ساده است. باید تمام موادی که می‌خواهید خرد کنید را درون دستگاه بریزید. سپس تیغه را با استفاده از دستگیره چرخشی که روی درب دستگاه قرار دارد به حرکت درآورید. ابتدا به دلیل اینکه مواد سفت هستند حرکت تیغه کند است؛ اما هر چه جلو می‌روید حرکت تیغه راحت‌تر شده و مواد به‌سرعت خرد می‌شوند.

خرد کن دستی سبزی به دلیل اینکه هیچ نیازی به استفاده از برق یا باتری ندارد، برای سفر بسیار مناسب است؛ اما فراموش نکنید که انرژی مکانیکی موردنیاز برای خرد کردن سبزی با استفاده از این دستگاه از مچ و عضلات ما تامین می‌شود. اگر با مشکل مفصل یا عضله در ناحیه مچ دست مواجه هستید استفاده از این دستگاه می‌تواند بیماری شما را تشدید کند.

مهمترین نکات برای خرید دستگاه سبزی خردکن

  • جنس تیغه: بدون تردید مهمترین بخش در سبزی خرد کن‌های دستی تیغه آنها است. در ساخت تیغه از فلزات مختلف استفاده می‌شود؛ اما به این مورد توجه داشته باشید که تیغه‌هایی که فولاد صد زنگ ساخته می‌شوند مناسب‌تر هستند. از سوی دیگر تیغه‌ها باید محکم و ضخیم باشند. این مزیت موجب می‌شود که استفاده مکرر از دستگاه هیچ آسیبی به تیغه‌ها وارد نکند.
  • تعداد تیغه‌ها: رابطه مستقیمی بین تعداد تیغه‌ها و افزایش سرعت خرد کردن سبزی‌ها وجود دارد. هر چه تعداد تیغه دستگاه بیشتر باشد، مدت‌زمان لازم برای خرد کردن سبزی یا میوه کاهش می‌یابد. دستگاه‌های موجود در بازار دارای دو، سه یا چهار تیغه هستند. مطمئنا نمونه‌های دارای 4 تیغه تیز انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.
  • گنجایش ظرف: اندازه ظرف را باید با توجه به مصرف روزانه خود انتخاب کنید. اگر تعداد اعضای خانواده شما کم است، مواد مصرفی روزانه شما نیز کم است. پس انتخاب خرد کن دستی سبزی کوچک برای شما مناسب است. به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه‌هایی که گنجایش ظرف آنها بیشتر است، قیمت بالاتری دارند.
  • شستشوی آسان: پس از هر بار استفاده از دستگاه خرد کن حتما باید آن را بشویید. شستشوی مرتب در ماندگاری و افزایش طول عمر دستگاه تاثیر مثبت دارد. بعلاوه موجب می‌شود که بوی دستگاه از بین رفته و مواد در حین خرد شدن تغییر بو یا طعم ندهند. برای اینکه بتوانید دستگاه را به‌راحتی بشویید باید نمونه‌ای را انتخاب کنید که امکان جدا کردن تمام قطعات و تیغه‌های دستگاه فراهم باشد. برای شستن این نمونه سبزی خرد کن‌ها می‌توانید از ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید؛ اما نمی‌توانید دستگاه‌هایی که نمی‌توان تیغه آنها جدا نمی‌شود را با ماشین ظرف‌شویی بشویید. این مدل دستگاه‌ها را با استفاده از یک برس نرم و به‌آرامی بشویید.
  • جنس ظرف: در ساخت بدنه دستگاه خرد کن از دو ماده پلاستیک و شیشه استفاده می‌شود. اگر نمونه‌های پلاستیکی را انتخاب می‌کند، ظرف باید کاملا شفاف باشد تا بتوانید خرد شدن مواد را مشاهده کنید؛ اما از آنجا که پلاستیک برای سلامتی انسان مضر است، بهتر از محصولاتی انتخاب کنید که در ساخت بدنه آنها از مواد سالم و بی‌ضرر استفاده شده است. دستگاهی انتخاب کنید که بر روی آن علامت بی‌ضرر حک شده و کاملا شفاف و مقاوم باشد.
  • قفل ایمنی: برای اینکه در حین خرد کردن سبزی‌ها، ظرف باز نشود و مواد از آن بیرون نریزد وجود قفل ایمنی ضروری است. قبل از انتخاب به این نکته دقت کنید که قفل آن بسیار محکم باشد.
  • شیوه کارکرد: سبزی خرد کن‌های موجود در بازار دارای 4 نوع کارکرد مختلف هستند. در نمونه‌های دکمه‌ای تنها با فشار دادن یک دکمه تیغه‌ها حرکت کرده و سبزی و میوه‌ها خرد می‌شوند. خرد کن دستی با نخ، دسته دستگاه دارای یک طناب است. کشیدن طناب موجب حرکت تیغه‌ها و خرد شدن مواد می‌شود. سرعت این مدل خرد کن‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ها بالاتر است. دستگاه‌های خرد کن دستی چرخشی که با چرخاندن تیغه‌ها فرایند خرد شدن سبزی و میوه انجام می‌شود. این نمونه دستگاه‌ها دارای وسایل جانبی برای خدا کردن زرده و سفیده تخم‌مرغ، همزن و صافی هستند. در خرد کن دستی فشاری از شابلون‌های مختلف برای خرد کردن مواد مختلف استفاده می‌شود. لوازم جانبی که همراه با این دستگاه خرد کن در اختیار خواهید داشت عبارتند از: زنده، پوست‌کن و ظرف نگهداری میوه در یخچال.

از کجا خرد کن دستی مناسب بخرم

با توجه به شیوه یا که برای خرید انتخاب می‌کنید مکان‌های مختلفی برای انتخاب و خرید محصول پیش روی شما قرار دارد. اگر خرید حضوری را در برنامه قرار داده‌اید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید، اطلاعات کافی در مورد برندها، کیفیت و قیمت آنها را کسب کرده و در انتها محصول مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید؛ اما اگر خرید اینترنتی و غیرحضوری را در برنامه قرار داده‌اید، ابتدا باید سایت‌های داخلی معتبر را بشناسید.

اطلاعات کافی در مورد برندهای معتبر و روش‌های تشخیص محصولات اصل و فیک به دست آورید. در انتها با بررسی مدل‌های مختلف از نظر کیفیت و قیمت، محصول مناسب را بخرید. تجربه نشان می‌دهد که سایت‌هایی مانند دیجی کالا به دلیل عرضه محصولات متنوع و معتبر برای خرید اینترنتی انتخاب بهتری به‌حساب می‌آیند. خردکن‌های دستی دیجی کالا عبارتند از:

· سبزی خرد کن دستی بیتا

این دستگاه سبزی خردکن دارای بدنه پلاستیکی مقاوم و بسیار شفاف است. تیغه‌های این محصول بسیار تیز و مقاوم هستند. علاوه بر خرد کردن سبزی، دستگاهی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد که می‌توانید برای خشک‌کردن سبزی از آن استفاده کنید.

· سبزی خرد کن ایگوری

ایگوری یک نمونه از سبزی خرد کن دستی دیجی کالا است که برای خرد کردن انواع سبزی، میوه‌ها و صیفی‌جات مناسب است. کیفیت این محصول بسیار بالا است. در دسته خرد کن‌های کششی قرار دارد که با استفاده از نخ می‌توانید مواد مختلف را خرد کنید. این دستگاه دارای 5 تیغه فولادی بسیار تیز، بدنه پلاستیکی و شفاف و مجهز به یک همزن است. استفاده از آن بسیار آسان است. این دستگاه برای خرد کردن سبزی مختلف از دو عملکرد متفاوت بهره می‌گیرد.

سخن پایانی

در مرحله آماده‌سازی انواع غذاهای سنتی، مدرن، سالادها و انواع غذاهای رژیمی به استفاده از سبزی نیازمند خواهید بود. پروسه خرد کردن سبزی بسیار سخت و وقت‌گیر است. اگر از وسایل مناسب استفاده نکنید می‌تواند به شما آسیب جدی وارد کند.

با توجه به اهمیت بالای مصرف میوه و سبزی در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بدن نمی‌توان این مواد را از برنامه غذایی حذف کرد. به همین دلیل، ابزارهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند که مدت‌زمان لازم برای خرد کردن یا آماده‌سازی سبزی را کاهش داده و این مرحله را ساده‌تر می‌کنند. خرد کن دستی سبزی ابزاری است که برای خرد کردن انواع میوه، سبزی و صیفی به کار می‌رود. این محصول دارای تنوع طرح و عملکرد است. می‌توانید با توجه به بودجه خود محصول مناسب را انتخاب کنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *