بانکه شیشه ای و نکاتی در مورد خرید آن

بانکه شیشه ای

فهرست مطالب

بانکه شیشه ای

نگهداری از حبوبات، دم‌نوش‌ها و انواع ادویه‌جات مختلف یکی از نیازهای اصلی هر کدبانو است؛ اما انتخاب این ظروف کمی دشوار است. باید ظرفی انتخاب کنید که جنس آن مناسب بوده، به‌راحتی نشکند و با تمام محیط آشپزخانه شما تناسب داشته باشد. انواع مختلفی از بانکه­ های آشپزخانه وجود دارد. نمونه‌های استیل، پلاستیک و شیشه‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. انتخاب بانکه­ های پلاستیک و استیل یک عیب بزرگ دارد. با استفاده از این بانکه­ ها متوجه نمی‌شوید که درون ظرف چه نوع حبوبات یا ادویه‌ای قرار دارد. در نتیجه، هنگام آشپزی ناچار می‌شوید که درب ظرف‌ها را باز کرده و آزمون‌وخطا کنید تا ادویه مورد نظر را پیدا کنید. برای اینکه با این مشکل مواجه نوشید توصیه می‌کنیم که بانکه شیشه ای را انتخاب کنید.



در ادامه در سایت آی اند مارکت شما را به صورت کامل در مورد خرید بانکه راهنمایی می کنیم پس ادامه مطلب را حتما مطالعه بفرمایید.

آشنایی با انواع بانکه و جا ادویه‌ای

بانکه در حقیقت ظروف درداری است که برای نگهداری انواع مواد از جمله حبوبات، ادویه، سبزیجات خشک، برنج، دم‌نوش، زعفران، قهوه، عسل، ترشی و مربا استفاده می‌شود. بانکه‌ها معمولا به صورت مجموعه‌ای از چندین ظرف مختلف به فروش می‌رسند. در یک مجموعه ممکن است بانکه‌ها دارای اندازه مختلف باشند؛ اما در برخی نمونه‌ها نیز تمام بانکه‌های هم‌اندازه و یک‌شکل هستند. کاربرد گسترده انواع بانکه برای نگهداری حبوبات، ادویه، سبزیجات خشک، پاستا و ماکارونی موجب شده که تولیدکنندگان این محصول را در جنس‌ها و طرح‌های مختلف تولید و عرضه کنند. برندهایی مانند لیمون، الیکا، بانکه‌های دارای درب بامبو، و نمونه­های داری درب فلزی محبوب ترین مدل­های بانکه هستند.

برای ساخت بانکه معمولا از پلاستیک، سرامیک، استیل و شیشه استفاده می‌شود. هر یک از این نمونه‌ها می‌تواند جلوه خاصی به آشپزخانه شما بدهد. بانکه شیشه ای برای نگهداری حبوبات و ادویه مناسب‌تر است؛ اما برای نگهداری مواد چسبنده انتخاب این مدل بانکه‌ها مناسب نیست. برای اینکه بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید. علاوه بر معرفی انواع بانکه‌ها کاربرد هر یک از آنها را توضیح می‌دهیم.

بانکه پلاستیکی

کاملا مشخص است که در ساخت این نوع بانکه از پلاستیک استفاده می‌شود. دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است و می‌توانید متناسب با رنگ آشپزخانه نمونه مناسب را انتخاب کنید. برای نگهداری مواد چسبناک مانند عسل یا مواد شوینده (مایع ظرف‌شویی) این مدل بانکه بسیار عالی است.

بانکه استیل

برخی افراد برای تزیین آشپزخانه از ظروف استیل استفاده می‌کنند؛ اما توصیه می‌کنیم که اگر در خانه فرزند خردسال دارید برای نگهداری از حبوبات و موارد مشابه حتما از بانکه‌های استیل استفاده کنید؛ زیرا احتمال شکستن این ظروف و آسیب به فرزند شما به صفر می‌رسد.

بانکه سرامیک

اگر می‌خواهید محصولی تهیه کنید که بسیار ماندگار بوده و عمر طولانی داشته باشد، تنها انتخاب بانکه سرامیکی است. این نمونه بانکه‌ها بسیار بادوام و شیک هستند؛ و هر زمانی که از آنها استفاده کنید نمای بی‌نظیری به آشپزخانه شما خواهند داد؛ اما در انتخاب این بانکه‌ها بسیار دقت کنید. مطمئن شوید که درب آنها به‌راحتی باز می‌شود؛ زیرا اگر درب آن بسیار سفت و محکم باشد مطمئنا بانکه سرامیکی به‌زودی می‌شکند. اگر درب آن نیز نیاز شل باشد برای نگهداری ادویه و سایر مواد با مشکل مواجه می‌شوید.

بانکه شیشه ای

ظروف شیشه‌ای به علت زیبایی بی‌نظیر از گذشته تا امروز جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر داشته‌اند. استفاده از این ظروف می‌تواند روح و طراوت را به خانه بیاورد؛ و احساسی بسیار لطیف به انسان منتقل کنند. دلیل اصلی که استفاده از این ظروف را لذت‌بخش می‌کند این است که به‌راحتی می‌توانید درون آن را مشاهده کنید. در نتیجه زمان بسیار کمی برای جستجوی مواد صرف می‌شود. بعلاوه، درب این مدل بانکه‌ها بسیار محکم است؛ بنابراین، هیچ حشره یا آلودگی نمی‌تواند وارد آن شود. برای نگهداری انواع ادویه‌ها، شکر، ماکارونی، برنج و قهوه می‌توانید از این مدل بانکه استفاده کنید.

[mpalert style=”success” dismissible=””]شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد: ظروف نگهدارنده غذا استیل یا شیشه ای؟[/mpalert]

مهمترین نکات هنگام خرید بانکه

به درب بانکه شیشه ای و سرامیکی توجه کنید

از آنجا که معمولا ادویه‌جات و حبوبات در بانکه‌ها نگهداری می‌شود، ورود حشرات یا هر آلاینده می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند. علاوه براین، ضرر اقتصادی به شما تحمیل کند؛ بنابراین، قبل از خرید مطمئن شوید که درب بانکه به‌خوبی و محکم بسته می‌شود. فراموش نکنید محکم بسته شدن در به این معنی نیست که برای باز کردن آن ناچار شوید فشار و نیروی اضافی مصرف کنید؛ زیرا این حالت موجب می‌شود که به درب ظرف آسیب وارد شده و معمولا ظروف سرامیکی و شیشه‌ای می‌شکنند. در برخی نمونه‌ها درب‌های پیچی، کشویی، توپی، قفلی و فشاری وجود دارد. از بین این نمونه‌ها مناسب‌ترین درب را انتخاب کنید.

به جنس بانکه توجه کنید

همانطور که گفتیم برای اینکه بتوانید مواد چسبناک را نگهداری کنید حتما باید از ظروف پلاستیکی استفاده کنید. اما برای نگهداری ادویه‌جات و حبوبات استفاده از بانکه شیشه ای مناسب‌تر است؛ اما اگر در خانه فرزند خردسال دارید حتما بانکه استیل را انتخاب کنید. این نمونه بانکه آسیب کمتری به کودک شما وارد خواهد کرد.

به رنگ بانکه توجه کنید

بانکه‌ها علاوه‌بر تنوع در جنس و طرح دارای رنگ‌های متنوع هستند. پس هنگام انتخاب محصول باید نمونه‌ای را انتخاب کنید که با آشپزخانه شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

بانکه دارای ظرفیت مناسب را انتخاب کنید

بانکه‌ها دارای ابعاد مختلف هستند. باتوجه به نوع موادی که می‌خواهید در هر بانکه نگهداری کنید باید ظرفیت متفاوتی برای آن انتخاب کنید. برای مثال، بانکه یا که برای نگهداری ادویه یا قهوه مناسب است برای نگهداری برنج مناسب نیست؛ زیرا حجم برنج مصرفی خانواده قابل‌مقایسه با حجم قهوه نیست. مطمئنا اگر بانکه را برای نگهداری برنج استفاده می‌کنید باید نمونه‌ای بزرگتر و دارای ظرفیت بیشتر را انتخاب کنید.

به قیمت توجه کنید

برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که اقدام به تولید انواع مختلف بانکه با جنس‌ها و رنگ‌های متنوع نموده‌اند. این برندها از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. بهتر است پس از مقایسه محصولات مختلف، بانکه­ای انتخاب کنید که از نظر قیمت با بودجه شما سازگار است.

کاربرد بانکه شیشه ای چیست؟

همانطور که گفتیم اغلب افراد از بانکه به‌عنوان ظروف نگهداری انواع حبوبات، مواد غذایی، قهوه و برنج استفاده می‌کنند؛ اما این موارد تنها بخش‌هایی نیستند که می‌توانید از بانکه شیشه ای یا سایر مدل‌های بانکه استفاده کنید. حتی ممکن است درب بانکه شما بشکند می‌توانید به‌جای دور انداختن آن کمی خلاق باشید و با ایده‌های جدید از بانکه استفاده کنید. ما در ادامه مهمترین کاربردهای بانکه به‌جز نگهداری مواد غذایی را به شما یاد می‌دهیم:

·         گلدان

تنوع شکلی بانکه بسیار بیشتر از گلدان‌های موجود در بازار است. اگر می‌خواهید در دکوراسیون خانه از وسایلی استفاده کنید که خانه شما را متفاوت و خارق‌العاده نشان دهد می‌توانید از بانکه‌های سرامیکی یا شیشه‌ای به‌عنوان گلدان در خانه استفاده کنید. البته نیاز نیست که حتما بانکه‌های نو تهیه کنید. اگر بانکه سرامیکی یا شیشه‌ای دارید که شکسته و برای استفاده در آشپزخانه مناسب نیست می‌توانید با کمی چسب و رنگ‌آمیزی یک گلدان زیبا درست کنید.

·         استند نگهداری لوازم‌آرایش با بانکه شیشه ای و سرامیکی

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در خانه با آن مواجه هستند مرتب کردن میز آرایش و انواع خط چشم‌ها، خط لب‌ها، رژها و … است. حتی بعد از مرتب کردن میز آرایش خیلی طول نمی‌کشد که دوباره ظاهر آن به هم ریخته و نامرتب می‌شود. اگر بتوانید لوازم‌آرایش را تفکیک کنید و هر قسمت را درون یک ظرف مجزا قرار دهید مطمئنا ظاهر میز شما آراسته‌تر خواهد شد.

برای قرار دادن انواع خط لب‌ها، رژها، براش­های آرایشی، خط چشم و بسیاری موارد دیگر می‌توانید از بانکه استفاده کنید. مناسب‌ترین بانکه برای تزیین میز آرایش بانکه شیشه ای و سرامیکی است. اگر بانکه بدون استفاده در خانه دارید می‌توانید برای مرتب کردن لوازم‌آرایشی خود از آن استفاده کنید.

·         تزیین سرویس بهداشتی

مطمئنا با استفاده از بانکه سرامیکی در سرویس بهداشتی متعجب خواهید شد. البته برای سرویس بهداشتی بهترین نمونه از بانکه‌ها به مدل‌های پلاستیکی و سرامیکی اختصاص پیدا می‌کند. می‌توانید برای قرار دادن مسواک یا مواد شوینده و صابون از انواع مختلف بانکه‌ها استفاده کنید. البته بانکه‌های سرامیکی به‌دلیل نقش و نگار برجسته و ظاهر زیبا می‌تواند زیبایی سرویس بهداشتی شما را بیشتر کند.

مزایای استفاده از بانکه شیشه ای

  • شفاف بودن آنها موجب می‌شود که به‌راحتی تشخیص دهید چه موادی درون آن نگهداری می‌شود. در نتیجه، دسترسی به مواد در حین آشپزی راحت‌تر خواهد بود.
  • می‌توانید برای نگهداری انواع مواد مانند مربا، ترشی، ادویه، برنج، آرد، قهوه، شکر و بسیاری مواد دیگر از آنها استفاده کنید.
  • درب این نوع بانکه‌ها بسیار محکم بسته می‌شود هیچ نوع مواد آلاینده، حشره یا گردوغباری وارد ظرف نمی‌شود؛ بنابراین، ترشی و مرباها کپک نمی‌زنند و هزینه اضافی به شما تحمیل نمی‌شود.
  • نگهداری طولانی‌مدت مواد غذایی، حبوبات و ادویه‌جات در این بانکه‌ها موجب تغییر رنگ، طعم و بوی آنها نمی‌شود.

نحوه نگهداری از انواع بانکه

بهترین مکان نگهداری بانکه نزدیک به اجاق‌گاز است. اگر فرزند کوچک دارید می‌توانید آنها را در نزدیک‌ترین کابینت به اجاق‌گاز قرار دهید. ساده­ترین راه برای اینکه بتوانید از بانکه‌ها برای مدت طولانی استفاده کنید این است که آنها را دور از دسترس بچه‌ها قرار دهید. اگر کودک شما آن‌قدر بزرگ نیست که بتواند از کابینت بالا برود، پس سطح روی کابینت مکان مناسبی برای قرار دادن بانکه است.

اما بهتر است بانکه‌های سرامیکی و شیشه‌ای را داخل کابینت نگهداری کنید. اگر از بانکه‌های استیل یا درب فلزی استفاده کرده و از صدای آنها گله دارید، برای کاهش سروصدا توصیه می‌کنیم از مدل‌های پلاستیکی استفاده کنید. فراموش نکنید برای خانم‌هایی که فرزند کوچک دارند استفاده از بانکه‌های پلاستیکی بهترین انتخاب است.

سخن پایانی

نگهداری از مواد غذایی، حبوبات، ترشی، مربا و انواع سبزی‌های خشک یکی از دغدغه‌های اصلی هر کدبانو در خانه است. با توجه به اینکه ظرفیت آشپزخانه‌های امروزی کم شده، فضای کافی برای نگه‌داری این مواد وجود ندارد. علاوه بر این، خانه‌ها فاقد زیرزمین هستند. از سوی دیگر، استفاده از هر ظرف باری نگهداری مواد موجب به‌هم‌ریختگی ظاهر آشپزخانه می‌شود.

برای اینکه بتوانید تمام مواد غذایی را به‌درستی نگهداری کرده و آشپزخانه‌ای زیبا و مرتب داشته باشد، استفاده از بانکه ضروری است. بانکه شیشه ای پرکاربردترین بانکه‌ها است. با این حال، بانکه‌های دارای تنوع رنگ و مدل بوده و در جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. با توجه به مدل آشپزخانه خود می‌توانید بهترین نمونه را انتخاب و از آن استفاده کنید. البته، علاوه بر آشپزخانه برای تزیین میز آرایش، سرویس بهداشتی و گلخانه می‌توانید از بانکه استفاده کنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *