لامپ چرخ خیاطی انواع آنها و دلیل سوختن آنها را بدانید

لامپ چرخ خیاطی

فهرست مطالب

لامپ چرخ خیاطی

امروز قصد داریم در آی اند مارکت لامپ چرخ خیاطی را مورد بررسی قرار دهیم. چرخ خیاطی یکی از وسیله‌های اساسی در هر خانه است. برای دوخت یا تعمیر لباس‌های اعضای خانواده به این وسیله مهم نیاز پیدا می‌کنید. معمولا اغلب خانم‌ها سعی می‌کنند برای دوخت و دوز لباس‌ها روشنایی روز را انتخاب کنند. عده­ای دیگر نیز سعی می‌کنند در اتاقی کاملا روشن خیاطی را انجام دهند. با رعایت این موارد باز ممکن است نور کافی برای دوخت درزها یا سایر قسمت‌های لباس‌ وجود نداشته باشد.


 این مسئله موجب می­شود که ظاهر لباس پس از دوخت کمی نامناسب به‌نظر برسد. حتی ممکن است درزها به‌خوبی دوخته نشوند. تولیدکنندگان حرفه‌ای برای اینکه با چنین مشکلی در حین خیاطی مواجه نشوید لامپ‌های مختلفی طراحی کرده‌اند که می‌توانید آن را بالای سر چرخ خیاطی خود نصب کنید و به‌راحتی دوخت لباس‌ها را انجام دهید. لامپ چرخ خیاطی دارای انواع مختلف بوده و کیفیت‌های متفاوتی دارد. سعی می‌کنیم در این مقاله شما را برندهای مختلف این محصول و نحوه تعویض و انتخاب لامپ مناسب آشنا کنیم.

انتخاب لامپ مخصوص چرخ خیاطی

به‌دلیل کاربرد گسترده چرخ خیاطی، بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به تولید و عرضه لامپ‌هایی تحت عنوان ال ایی دی چرخ خیاطی نموده‌اند. می‌توانید از این لامپ‌ها روی انواع مختلف چرخ خیاطی استفاده کنید. بعضی نمونه‌های آن آهن‌ربایی بوده و اتصال آن به هر مدل چرخ خیاطی راحت و آسان است. هنگام خرید این نمونه از لامپ‌ها باید به نکات مهمی توجه کنید.

 یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید لامپ چرخ خیاطی باید به آن توجه کنید میزان نور آن است. اگر نور این نوع لامپ کم باشد مطمئنا در حین دوخت یا نخ کردن سوزن با مشکل مواجه می‌شوید. اگر نور آن بسیار تند باشد به چشم‌های شما فشار می‌آید.

[mpalert style=”warning” dismissible=””]جعبه چرخ خیاطی[/mpalert]

علاوه براین، باید رنگ نور لامپ‌ها با ساختار چشم شما سازگار باشد. رنگ لامپ برخی برندها زرد تیره است. این رنگ برای خیاطی مناسب نیست و می‌تواند به چشم شما آسیب بزند. شما برای دوختن به نوری نیاز دارید که کاملا طبیعی باشد به‌عبارت ساده‌تر، لامپ باید نوری کاملا طبیعی مانند نور آفتاب برای شما فراهم کند.

به‌همین دلیل، توصیه می‌کنیم چراغ‌هایی که نور سفید دارند را انتخاب کنید. نور سفید بسیار ملایم است و می‌توانید بدون خستگی چشم‌ها مدت‌زمان طولانی با آن خیاطی کنید. از آنجاکه خیاطی ظریف‌کاری‌های فراوان دارد، عضلات و سلول‌های چشم شما را درگیر می‌کند. معمولا خیاطی یک پروسه طولانی‌مدت است؛ برای اینکه بتوانید بار فشار واردشده به عضلات چشم را کمتر کنید، حتما از لامپ‌های داری نور سفید استفاده کنید.

عامل مهم دیگری که هنگام انتخاب لامپ باید به آن توجه کنید نوع چراغ‌های آن است. درحال حاضر، لامپ چرخ خیاطی در دو مدل رشته‌ای و ال ایی دی تولید و عرضه می‌شود. لامپ‌های ال ای دی روشنایی و نور بیشتری تولید کرده و می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. علاوه براین طول عمر لامپ‌های LED در مقایسه با سایر مدل‌ها بیشتر است.

عامل دیگری که در انتخاب اهمیت پیدا می‌کند توان آن است. باید توان لامپ را مناسب با چرخ خیاطی خود انتخاب کنید؛ به‌عبارت دیگر، اگر توان مورد نیاز دستگاه شما 15 وات است هرگز نباید از لامپی که توان مصرفی آن 20 وات است استفاده کنید. برای اینکه از توان دستگاه خود مطلع شوید باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

انواع لامپ‌های بکار رفته در چرخ خیاطی

در یک دسته‌بندی کلی می‌توان لامپ‌هایی که در چرخ خیاطی­های مختلف به‌کار می‌رود را به سه‌دسته مختلف تقسیم کنیم. این دسته‌بندی عبارت است از:

  • لامپ رشته‌ای: از لامپ‌های رشته‌ای در انواع مدل‌های قدیمی چرخ خیاطی­های کاچیران، مارشال و ژانومه استفاده شده است. تفاوت اصلی این لامپ‌ها در نوع سرپیچ آنها است. بعضی از این لامپ‌ها تنها بر روی سرپیچ ظریف قابل‌نصب هستند؛ که لامپ‌های رشته‌ای بکار رفته در چرخ خیاطی ژانومه غالبا از این نوع است. برخی دیگر از این لامپ‌ها دارای سرپیچ متوسط بوده که این مدل لامپ­ها برای چرخ مارشال انتخاب مناسب‌تری به‌حساب می‌آیند؛ اما در برخی مدل‌ها، سرپیچ دارای خارهای بزرگ و از نوع مری فلاور است؛ که این نمونه معمولا در چرخ خیاطی کاچیران مدل فاف وجود دارد.
  • لامپ LED معمولی: این مدل لامپ‌ها بسیار کم‌مصرف بوده و دارای عمر بالاتری هستند. با استفاده از آنها می‌توانید در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.
  • لامپ LED متحرک: از لامپ چرخ خیاطی متحرک معمولا در چرخ‌های صنعتی و کارگاهی استفاده می‌شود. این مدل لامپ‌ها با استفاده از آهن‌ربایی که در آنها تعبیه‌ شده به چرخ خیاطی متصل می‌شوند. این اتصال آهن‌ربایی موجب می‌شود که به‌محض اینکه چرخ خیاطی را به برق بزنید، لامپ به‌راحتی روشن شود.

محل نصب لامپ‌های چرخ خیاطی

پس از آنکه باتوجه به مدل و توان چرخ خیاطی خود، لامپ مناسب را انتخاب کردید، باید بدانید که برای نصب آن به چه‌صورتی عمل کنید. همان‌طور که می‌دانید چراغ چرخ خیاطی یک لامپ کوچک است که درست در بالای محل دوخت چرخ نصب می‌شود. با استفاده از این لامپ انجام مراحلی مانند نخ کردن سوزن و دوخت به‌راحتی انجام می‌شود.

اگر به هر دلیل نیاز به تعویض چراغ در چرخ‌های صنعتی و برقی ضروری باشد باید دستگاه را کاملا از برق جدا کنید. پس از آن، درپوش چرخ خیاطی را بردارید. در این مرحله می‌توانید به‌راحتی لامپ چرخ را مشاهده کنید.

مدل لامپ در چرخ خیاطی­های مختلف متفاوت است. برای مثال، لامپ چرخ خیاطی ژانومه مدل پیچی و در چرخ خیاطی فاف از نوع میخی است. برای اینکه بتوانید لامپ مناسب را بخرید حتما به مدل چرخ خیاطی نیز توجه کنید؛ اما فراموش نکند در برخی موارد مشکل اصلی که مانع از روشن شدن لامپ می‌شود تنها به سوختن لامپ مربوط نیست. بلکه مشکل خاصی در چرخ خیاطی ایجاد شده که برای تعمیر باید از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

علت سوختن لامپ چرخ خیاطی

دلایل مختلفی وجود دارد که سبب کاهش عمر چراغ چرخ خیاطی شده و باعث می‌شود که آنها بسوزند. نوسانات برقی مهمترین عامل در این زمینه هستند؛ اما برخی موارد وقتی لامپ را زیاد روشن و خاموش کنید نیز لامپ­ها می­سوزند. علاوه براین، انتخاب محصولات فیک و بی‌کیفیت نیز موجب می‌شود پس از استفاده کوتاه‌مدت لامپ به‌سادگی بسوزد. در برخی موارد نیز ممکن است مشکلات فنی ایجاد شده در چرخ خیاطی مانع از روشن شدن لامپ می‌شود.

اما اگر مطمئن شدید که روشن نشدن چراغ چرخ خیاطی به‌دلیل سوختن آن است باید باتوجه به نیاز خود و مدل چرخ خیاطی، لامپ باکیفیت را تهیه و روی دستگاه نصب کنید. باتوجه به اینکه، درحال حاضر نمونه‌های تقلبی و فیک فراوانی در بازار وجود دارد، بهتر است خرید را از سایت‌ها یا فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

قیمت لامپ چرخ خیاطی ژانومه

ژانومه یکی از برندهای معتبر در حوزه تولید چرخ خیاطی­های صنعتی و برقی است. این برند محصول ژاپن بوده و به‌دلیل کیفیت بالا در اغلب تولیدی‌ها از این نمونه چرخ‌ها استفاده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم لامپ چرخ خیاطی ژانومه از نوع رشته‌ای است. این لامپ‌ها باتوجه به محل ساخت و توان دارای قیمت متفاوتی هستند.

مزیت استفاده از لامپ led چرخ خیاطی

اگر می‌خواهید در حین خیاطی میزان مصرف انرژی شما به‌شدت کاهش پیدا کند بهتر است از لامپ LED استفاده کنید. این لامپ‌ها دارای کیفیت بالایی هستند. نور بسیار خوبی تولید می‌کنند. طول عمر آنها در مقایسه با سایر محصولات بیشتر است. باوجود همه این مزایا، میزان انرژی مصرف‌شده توسط این لامپ‌ها برای تولید برق بسیار کم است.

لامپ چرخ خیاطی دیجی کالا

دیجی کالا یکی از معتبرترین سایت‌های داخلی است که در حوزه عرضه و فروش انواع محصولات فعالیت می‌کند. در بسیاری از موارد دیجی کالا پلی بین فروشنده و مشتری برقرار می‌کند. این سایت سعی می‌کند که محصولات باکیفیت را برای مشتریان عرضه کند. البته فراموش نکنید در مواردی که این سایت فروشنده اصلی را به شما معرفی می‌کند سعی کنید قبل از خرید یان محصولات حتما از کیفیت و کارایی آنها باخبر شوید؛ اما فراموش نکنید که باتوجه به قیمت‌های ارائه شده در سایت دیجی کالا کیفیت محصولات آن نسبتا بالا است.

تعویض لامپ چرخ خیاطی ژانومه

همانطور که گفتیم برای تعویض لامپ حتما باید چرخ خیاطی صنعتی یا برقی را از برق جدا کنید. سرپوش را بردارید. لامپ سوخته یا خراب‌شده را برداشته و لامپ رشته­ای جدید را جایگزین کنید.

چراغ چرخ خیاطی کاچیران

لامپ چرخ کاچیران از نوع میخی است و داری سرپیچ‌های نسبتا بزرگ است. به‌همین دلیل در برخی موارد می‌توانید از لامپ‌های ژانومه نیز در چرخ کاچیران استفاده کنید.

سخن پایانی

چرخ خیاطی یکی از وسایل بسیار پرکاربرد در خانه و صنعت است. هنگام خیاطی عضلات چشم بسیار درگیر شده و تحت فشار قرار می‌گیرد. در شرایطی که نور محیط کم باشد فشار واردشده به چشم بیشتر است. به‌همین دلیل، چشم شما زودتر خسته می‌شود.

 برای اینکه بتوانید زمان بیشتری را به خیاطی اختصاص دهید باید در محیط‌های روشن یا در روز خیاطی کنید؛ اما اگر نمی‌توانید از چنین محیط‌هایی استفاده کنید یا زمان خیاطی شما طولانی است، استفاده از لامپ چرخ خیاطی می‌تواند مشکل شما را حل کند. نور لامپ چرخ خیاطی باید به رنگ سفید بوده و توان آن متناسب با دستگاه شما باشد. این لامپ‌ها در دو مدل رشته‌ای و LED تولید و عرضه می‌شوند. و برای انواع چرخ خیاطی­های صنعیت و خانگی مناسب هستند.

5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *